REPRISE

Jaume Parera



1 Acció de reprendre, de continuar una cosa interrompuda.

2 (automoció) Capacitat d’acceleració del motor d’un vehicle. Canvi de revolucions en el mímin temps possible.

Reprise és el replantejament del projecte escènic Siamteam. Després d’un intent d’arribar a un projecte de dansa conciliador es repren l’acte performatiu per fugir de la coreografia i la representació d'uns personatges.

És una posada en escena de persones inmerses en la pressió o asfixia que provoca la velocitat de les nostres accions i actes qüotidiants. Accions de repetició incompletes i infinites que contaminen i comprimeixen el nostre espai vital, deixant darrera seu el rastre d’un paissatge fragmentat, desolat, caòtic i gairabé apocal.líptic.

Aquesta represa es presenta com un making off de la gravació d'un vídeo, on el director, els tècnics i el públic formen part de l'escena. On tot està en constant moviment i renovació fins arribar a l'esgotament, el deliri o la mort subtada, com a conseqüència d'aquest augment vertiginós de la velocitat que provoca la inmobilitat.

Reprise es mou sota uns paràmetres oposats que sumen: (horitzontal/vertical, centre/perifèria, lentitut/rapidesa, amor/odi). Com si fòssim en una cadena de muntatge es creen situacions duplicades, tot s’ordena i es desfà, es construeix i es destrossa, de manera obsessiva, tenaç i repetitiva. Les accions són obstinades, sense cap ordre ni sentit, com si es tractés d’un joc de pistes o gimcana on ningú guanya ni perd.



Fitxa artística:

Direcció: Jaume Parera.

Assistent de direcció: Marta Galán.

Intèrprets: Oriol Aubets, Eva Roig, Berta Tarragó.

Música en directe i espai sonor: Raül de Alba i Raül Navarro.

Il.luminació: Edu Bolinches i Llorenç Parra.

Càmera i edició vídeo: Adolf Alcañiz.

Coordinació La Porta: Sergi Fäustino.

Coordinació Nau Sud L’Estruch: Oscar Abril Ascaso.

Col.laboració: La Porta i L’Estruch.

Agraïments: Desballestaments Pons de Lliçà d’Amunt, Garatge Clavera de Granollers, Circuit de Catalunya de Montmeló, Extreballadors de la Pegaso de La Sagrera.

Dates de presentacions:
Reprise#1: 27 i 28 d'octubre 2009 a La Caldera (bcn) dins del cicle 3 processos de La Porta.
Reprise#2: 27 de novembre 2009 a la Nau Ivanow (bcn) dins de la Superproducció 2 de Marta Galán.
Reprise#3: 22 de gener 2010 a l'Estruch de Sabadell dins del cicle 3 processos de La Porta.
Exposició Nau Sud de l'Estruch del 22 de gener al 4 de març 2010.




14/9/09

Reprise_entrenaments.

08-09-09
Oriol/Mery/Jaume
Inici: ordre espaial, objectes empaquetats. Kit de supervivència. Arqueologia d’un viatge o ruta.
Elements escènics:
Sumen als anteriors: cinturons de seguretat. Aibags explotats. Paraxocs de plàstic. Retrovisors. Fars de cotxe. Volant d’auto.

Accions:
-Mery i Oriol dins mono siamès. Adaptació/imposició. Canvis de recurregut. Copilotatge. Un condueix i l’altre l’orienta. Automobilitat. Oriol fa volar a Mery: risc/velocitat extrema.
-Jaume carrega constantment d’accesoris i restes de paraxocs sobre les extremitats: cos vehicle. Acció de tunejar, modelar cos-vehicle. Càrrega de pes: frenar/reduir la velocitat.
Càrrega/protecció amb “lastres”/escuts lligats amb cinturons de seguretat.
-Postaccident. Després d’una forta topada o accident violent: estat de xoc, preguntes i respostes inconexes i absurdes, fora de lògica o sentit. Solidaritat, calma/tranquilitat, demanda d’una abraçada.
-“Gallineta cega” ceguesa provocada per l’excès de velocitat. Oriol s’envena els ulls amb un mono negre. Mery l’orienta. Copilotatge.
-Retrovisors. Orientació i visió subjectiva. xarxa de dos punts focals que s’emmirallen. Màscares de control. Observació d’espais ocults. En els retrovisors interiors hi ha inscrit: “Les coses en el mirall estan més aprop del que semblen”.

Propostes:
Escena postaccident. Envenar extremitats amb cinta perimetral i adhesius de marques d’oli i accesoris de motor. Oli de motor refregat pel cos: primeres cures d’auxili.


10-09-09
Oriol/Mery/Jaume.

Accions:
-Inici. Oriol porta mono rosa. Mery amb mono siamès desmembrat. Proposta de creuar recurreguts/direccions, intercanvi de “pells”, “posar-se en la pell de l’altre”. Tunejar.
Jaume carrega amb paraxocs i restes de cotxe en les extremitats. Protecció/fre.
-“Saltar a la corda” amb un paraxocs lligant cinturons de seguretat en els extrems. Oriol.
Perill/risc de topades. Alta velocitat, pujada d’adrenalina.
Surf/snowboard amb el paraxocs frontal. Arrossegar cos-vehicle.
-Habitar/protegir-se amb el paraxocs. Mery. Lligant-se amb cinta perimetral. Cubrir el cos-vehicle.
-Xarxa mòbil de tres punts focals amb la cinta perimetral. Teranyina que embolcalla l’escena i els elements que la componen. Trampa/fre.
-Sumen les mateixes accions que en el dia anterior: xarxa de retrovisors/visió subjectiva/oculta.
“gallineta cega”/copilotatge. Escena postaccident.

Propostes:
-Atrapar/embolcallar el públic amb la xarxa de cinta perimetral i fer-lo intregant/partícep de l’escena.
-Incorporar elements tous en escena. Globus inflables dins els airbags i fer-los esclatar amb topades i accidents.
-Eliminar elements que contenen vidre.
-Objectes/material que es pugui destruir en escena.
-Incorporar un paraxoc frontal de cotxe per a cada un dels intèrprets. Crash test dummies.

No hay comentarios:

Publicar un comentario